House: Ei kukaan tahdo sairasta lääkäriä.
Wilson: En minäkään terveitä potilaita.

Cuddy: Ei maineesi säily, ellet tee työtäsi. Myös vastaanotto kuuluu työhösi. Tahdon, että teet työsi.
House: Filosofi Jaggerin sanoin aina ei saa mitä tahtoo.

Potilas: Mitä se on?
House: Kipulääkettä.
Potilas: Syötte niitä siis jalkanne vuoksi?
House: Herkuttelen vain.

Camero: Pitäisi ottaa koepala.
House: Ei. Jos tilanne korjaantuu hoidolla, diagnoosi on oikea.
Cameron: Entä jos ei?
House: Selviää jotain muuta.

House: Inhimillisyyttä yliarvostetaan.

Cuddy: Sinun piti tulla puheilleni.
House: Ei ollut aikomustakaan.

House: Sinnikkyydellä et onnistu. Jos tahdot herättää huomioni, pane vaikka lantiofarkut.

House: Ensin metsästätte mielipidettäni ja sitten kyseenalaistatte diagnoosini.

Foreman: Isyys on väärä vain 10 %:ssa.
House: Niinhän äidit uskottelevat.

House: Tohtori Cuddy! Nätti asu.
Cuddy: Palasitko potilaan vuoksi?
House: En. Huora tulikin tänne eikä kotiosoitteeseen.

House: Tästäkään syystä en tahdo tavata potilaita. Kun he eivät tunne, he eivät voi rähjätä.

Potilas: Olette aiheuttanut minulle ahdistusta.
House: Niin oli tarkoitus.

Potilaan isä: Miten voitte vain istua siinä?
House: Jos syön seisten niin läikytän.

Cameron: Miehet saisivat kasvaa aikuisiksi.
House: Ja koirat lakata nuolemasta itseään. Turha toivo.

Wilson: Omahyväisyytesi on viehättävää.
House: Helpompi vaihtoehto. Ei tarvitse ottaa hiuksiin raitoja.

House: Ei minua täällä tarvita.
Cuddy: Ihmisten parissa kehityt lääkärinä.
House: Koska olen sellaiselle kurssille ilmoittautunut?
Cuddy: Ei kiinnosta tippaakaan.
House: Näköjään klinikalla todella oppii empaattiseksi.

House: Ei minulla ole kipulääkeongelmaa vaan kipuongelma. Voin kyllä olla väärässäkin. Tai niin lääketokkurassa, etten tajua.

Foreman: Petollista päättelyä.
House: Ja sinulla on ruma solmio.

Wilson: Petkutat saadaksesi mitä tahdot, mutta et kestä olla mieliksi.
House: Kukaan ei ole täydellinen.

Potilaan isä: Miten potilasta voi hoitaa näkemättä?
House: Helposti, jos potilaasta ei piittaa.

House: Eikö sinua häiritse?
Wilson: Että sinä olit väärässä?
House: En minä ollut väärässä, kaikki täsmäsi hyvin.
Wilson: Joten todellisuus on virheellinen?
House: Yleensä on.

House: Tahtoisitko lääkärin, joka pitää kädestä kun kuolet, vai lääkärin, joka on tyly mutta parantaa? Erityisen kurjaa varmaankin olisi, jos lääkäri olisi tyly kuolevalle.

House: Kirjaa ylös: Minun ei olisi pitänyt epäillä itseäni.
Wilson: Muistat kyllä muutenkin. Saisit olla joskus väärässäkin.
House: Etkö ajattele potilaiden etua?

House: Ei vihan ja rakkauden välissä ole vähäistä rajaa vaan varsinainen kiinanmuuri ja vielä vartiosotilaat!

Wilson (vauvasta): Uskomatonta, että olet samassa huoneessa kuin potilas.
House: Sehän on hampaaton.

Cuddy: Jos menisit psykiatrille, minä maksaisin sen ihan itse. Sairaala järjestäisi vaikka myyjäiset!

House: Parhaat avioliitot perustuvat valheille. Teillä alkaakin hyvin.

House: Miten Cameron voi?
Foreman: Siis tohtori Cameron?
House: Aloitetaan vaikka hänestä.

Foreman: Miksi kysyt?
House: Uteliaisuuttani.
Foreman: Ethän sinä ole utelias.
House: Minähän olen maailman uteliain.
Foreman: Eivät sinua kiinnosta toisarvoiset asiat.
House: Tämä ei kaiketi sitten ole sitä.

Potilas: Paljon kiitoksia! Tahdon antaa teille lahjan tai jotain.
House: Paras lahja voisi olla se, etten näe teitä enää ikinä.

House: Hänessä on Jumala. Kasvain olisi helpompi hoitaa.
Wilson: Ehkä hän on allerginen Jumalalle.

Nunna: Sisar Augustine uskoo olemattomiin.
House: Eikö se ole teidän työssänne ihan edellytys?

House: Mitä tiedät nunnasta?
Chase: Mistä niistä?
House: Siitä söpöstä... No siitä sairaasta tietenkin!

House: Tutkin siis nunnaa kännissä, avasin laatikon ja nappasin sokkona mitä käteen osui...

House: Ihminenhän minäkin olen.
Wilson: Saatoit siis tyriä?
House: En
Wilson: Virhemahdollisuus on siis vain teoreettinen?
House: Jos sitäkään

Nunna: Kiitos kärsivällisyydestänne.
Wilson: Sinuako hän tarkoittaa?
House: Minua hän katsoo.

Foreman: Kuten itse sanot, kaikki tyrivät. Sinä kuulut joukkoon.
House: Minä en tyrinyt.

Luke: Onko tämä hyvä sairaala?
House: Riippuu siitä, mitä sillä tarkoitat. Mukavat tuolit täällä on.

Chase: Hän tykkää hulluista, heidän ajattelustaan.
Foreman: Heillähän on ajatushäiriöitä. Sitähän se hulluus on.
Chase: Hullut eivät ole ikävystyttäviä. Se on Houselle mieleen.

Cameron: Onnea syntymäpäivän johdosta.
House: Kenen?

House: Labran pojat kyllä kännäävät, mutta osaavat asiansa.

House: Arviosi meni pieleen. Toimi minun arvioni mukaan.

Wilson: Potilaita et usko, paitsi nyt tätä, jonka realiteetintestaus heittää.

Cameron: Etkö todellakaan tiennyt?
House: En. Ja minun kuuluu kaiketi olla vihainen. Helpottaisi tosin, jos kertoisit, mistä puhut.
Cameron: Syntymäpäivästäsi.
House: Ei siis kuulukaan olla vihainen.

House: Pitäisi panna juhlahattu päähän kun yksi vuodenkierto on jälleen ohi. Enpä olisi uskonut, mutta niin vain Maa pinnisti jälleen täyden kierroksen.

House: Pidät minua hulluna.
Wilson: Totta, mutta sama se.

Cuddy: Hengenahdistuksen hoitoon tarvitaan siis kaksi erikoislääkäriä. Lisääntyvätkö komplikaatiot kuppikoon myötä?

Wilson: En minä potilaan tytärtä vokottelisi.
House: Eettistä. Tosin eiväthän ukkomiehet mitään myönnä.

House: Jos yrittää olla kiltti, voi tehdä mitä lystää.
Wilson: Ja jos ei yritä, voi sanoa mitä lystää.
House: Yhdessä voimme siis tehdä mitä lystäämme. Vaikka hallita maailmaa!

Wilson: Rakastan vaimoani.
House: Niinhän sinä hoet.

Cuddy: Testitulokset ovat mielestäni normaalit. Mutta kysykää toki talkkariltakin.

Foreman: Miksi juoksutat minua?
House: Ainahan minä. Vai onko se yltynyt viime aikoina?
Foreman: Mielestäni on.
House: Sitten se ei ole rasistista. Olet yhtä musta kuin viime viikolla.

House: Aviomiehen mukaan hän on poikkeuksellisen ärtyisä. En tiennytkään, että nainen voi olla poikkeuksellisen ärtyisä.
Cameron: Olet ihmisvihaaja, et naisvihaaja.

Cameron: Minä menen tarkistamaan asian.
Foreman: Minä menen soittamaan.
Chase: Minä menen pitämään poikaa hengissä.
House: Minä menen lounaalle.

House: Britin "parhaimmillaan olematon" on "nolla".
Chase: Minä olen australialainen.
House: Rahassanne on Elisabethin kuva.

House: Odottaisitteko ulkopuolella?
Adams: Miksi?
House: Te käytte hermoilleni.

Tri Cuddy: Kun palkkasin sinut, tiesin että olet hullu. Yritän jatkuvasti estää sinua hölmöilemästä, mutta minkäs teet, kun niin on päässyt käymään… On hullua edes yrittää estää hullua hölmöilemästä, joten kun otin sinut töihin, varasin samalla vuosibudjettiin 50 000 dollaria oikeuskuluja varten. Toistaiseksi rahaa on vielä jäljellä.

Tri Wilson: Sinun filosofiasi mukaan hoitoa annetaan vaikka väkisin, jos potilas ei sitä halua, mutta jos hoito parantaisi hänet, emme tee mitään.
House: Niin juuri. Ennen filosofiani oli 'Elä ja anna elää', mutta se muuttui, kun menin kirjontakursseille ja meille annettiin jättikokoisia tyynyjä.
Tri Wilson: Miltä työtovereiden väliset suhteet näyttävät sinun filosofiasi mukaan?
House: Ne ovat ihan pikkuruinen tyyny.

House: Anna luennon olla, minun täytyy… tai oikeastaan ei minulla olekaan kiire mihinkään. Jatka rauhassa.

Naispuolinen sairaalavirkailija: Kuka teistä mahtaa olla tohtori House?
House: Cuddy taisi lähettää minulle taas stripparin. Olipa ihanan huomaavaista.

House: Okei, lupaan etten enää ikinä tee niin.
Tri Foreman: Takuulla teet.
House: Siispä meidän on turha jatkaa tätä keskustelua.

Tri Foreman: Mikä sinua oikein vaivaa?
House: Kaikkihan sen tietävät. Kiinnostavampaa olisi tietää, mikä tuota miestä vaivaa.

House: Mikä hoitaa pitkälle edenneen munasarjasyövän?
Tri Foreman: Ruumisarkku.

House: (Foremanille) Ellet ota vesikauhurokotusta kolmen tunnin sisällä, joudun palkkaamaan tilallesi jonkun toisen.

Julia: Luulin, että teidän piti kuunnella keräämiämme potilastietoja.
House: Ei, vaan minun piti opettaa teitä. Jos se onnistuu ilman että edes kuuntelen, sitä helpommalla pääsen.

Chris: Tehän luette sarjakuvalehteä.
House: Ja sinä keräät katseita liian avaralla kaula-aukolla. Voi, pahoittelen – luulin että kilpailimme siitä, kuka laukoo eniten itsestäänselvyyksiä. Olen aika kilpailuhenkinen tyyppi.

Tri Wilson: Eräissä kulttuureissa ystävien vakoilemista pidetään julkeana. Tosin ruotsiksi sana 'ystävä' tarkoittaa myös 'ontuvaa mänttiä'.

Tri Wilson: Sinun ei ole pakko tietää kaikkea kaikista.
House: Ei minun ole pakko katsoa O.C:täkään, mutta minua huvittaa.

Tri Foreman: Halusitko välttämättä tehdä magneettikuvauksen vain voidaksesi poistaa kirurgisen naulan hänen käsivarrestaan?
House: Et kai kuvitellut, että tekisin sen pelastaakseni sinut pulasta?

Tri Cuddy: Uskomatonta, että sallit sen.
House: Miten niin? Eikös minulta luonnistu juuri sellainen?

Tri Cameron: Hepatiitti-E:hen ei ole hoitoa. Hän joko toipuu omia aikojaan, tai hänen tilansa huononee. Emme pysty tekemään mitään.
House: Tiedän, minäkin olen opiskellut lääketiedettä.

Tri Cuddy: On muitakin keinoja lievittää kipua.
House: Niin kuin esimerkiksi nauru, vai? Tai meditaatio? Tai voisikohan joku vähän fiksailla energiavirtojani?

Tri Wilson: Opitko tästä jotain?
House: Kyllä, olen lääkkeiden väärinkäyttäjä.
Tri Wilson: Vai niin.

House: (heiluttaa keppiään) Tytöt tykkäävät tästä – se tehoaa paremmin kuin koiranpentu!

House: Jos annamme maksan pojalle, tapamme neljän lapsen äidin.
Tri Cuddy: Kolmen lapsen isän.
House: Se oli pelkkä arvaus.

Tri Cameron: Luotin sinuun.
House: Ainahan sinä luotat minuun. Ja siinä se vika juuri onkin.

House: Otan riskejä, ja joskus potilas kuolee. Mutta jos en ota riskejä, heitä kuolee vielä enemmän. Ongelmani taitaakin olla se, että osaan laskea.

Tri Cuddy: Vastaa minulle.
House: En voi sanoa mitään sellaista, mikä muuttaisi sinun näkemyksesi tästä asiasta, eikä sinun reaktiosi saa minua muuttamaan mieltäni, joten katson parhaaksi olla sanomatta mitään.
Tri Cuddy: Tuoltako kuulostaa, kun et sano mitään?
House: Mm-m.

Tri Foreman: Housen ei edes pitäisi olla täällä!
Tri Chase: Siksikö että hän sanoi jotain sopimatonta? Jos passittaisimme hänet kotiin joka kerta kun hän töksäyttää jotain, hän ei olisi ikinä täällä. Hän ei edes tarvitsisi työhuonetta.

Tri Wilson: Onpa hän kaunis!
House: Pitäisikö minun suostua siksi, että hän on kaunis? Millä ihmeen logiikalla?
Tri Wilson: Vapaille sinkuille kateellisen ukkomiehen logiikalla.

Tri Wilson: Hän on siis huora, koska hän on hyvännäköinen? Millä ihmeen logiikalla?
House: Kavereille kateellisen ja vieläkin katkeran koulupojan logiikalla.

House: Sain juuri hierontaa.
Tri Chase: Ilmeestä päätellen taisit pikemminkin saada hierojaa.

Tri Cuddy: En voi puolustella sinua. Ihmiset kuitenkin puhuvat.
House: Ai siitä miten takalistosi on levinnyt? En minä ainakaan. Minä puolustan sinua.

House: Vai on potilaalla sisäistä verenvuotoa auto-onnettomuuden jälkeen. No onpas omituista!

House: Soittakaa minulle, kun hänen tilansa on vakaa – tai kun hän kuolee.

Tri Cameron: Pyydätkö minut mukaan?
House: No mikä etten.
Tri Cameron: Siis treffeille?
House: Niin. Paitsi että ne eivät ole treffit.

House: Kello on viisi ja tohtori House lähtee kotiin.
Cuddy: Se on varttia vaille.
House: Vähän pyöristin.

House: Minulla oli siihen kolme syytä.
Tri Cuddy: Ja mitähän ne mahtoivat olla?
House: Kerron kohta – kunhan olen keksinyt.

Potilas 2: En saa piilolinssejäni pois.
House: Pois mistä? Eivät ne ainakaan silmissäsi ole.
Potilas 2: Silmäni punoittavat.
House: Se johtuu siitä, että yrität repiä sarveiskalvon irti.

Lola: Teillä on otsassa kyltti, jossa lukee "Häipykää".
House: No sehän selittää kaiken. Käskin kiinnittää kyltin oveen.

(Foremanin tyttöystävästä)
House: Bändärit makaavat roudarien kanssa päästäkseen tapaamaan Mickin.
Tri Foreman: Ja sinäkö olet Mick?
House: Sitä juuri tarkoitin.

House: Hank Wiggen virtsasi päälleni. Mitähän näistä housuista saisi nettihuutokaupassa?

House: Selvä. Pyydän jotain toista ystävää.
Tri Wilson: Häh?
House: Vihjaatko muka, ettei minulla ole muita ystäviä?
Tri Wilson: Keneltä aiot kysyä?
House: Talousosaston Keviniltä.
Tri Wilson: Jaaha, paitsi että hänen nimensä on Carl.
House: Meidän ystävien kesken hän on Kevin.

House: Taidat tuntea sairaalloista mielihyvää, kun saat sanoa minulle ei.
Tri Cuddy: Se on parasta mitä tiedän. Jos joskus haluat pilata päiväni, kysy jotain sellaista, mihin voin vastata myöntävästi.

Lola: Keksi toinen selitys.
House: Selvä. Käyn hakemassa sen toisten housujen taskusta.

House: Siitä pääsemmekin neljänteen syyhyn.
Tri Cuddy: Luulin, että niitä oli vain kolme.
House: Eivät tainneet mennä läpi.

House: Sinulla noita hommeleita näköjään riittää… niin kuin tuo blondihommeli, jolle juuri lirkuttelit.
Tri Wilson: Hän on sairaalan kirjanpitäjä. Puhuimme laskutuksesta!
House: Tuollainenko on kaksinkertaista kirjanpitoa?

House: (puhuu Vicodin-pillerille) Siinähän sinä oletkin. Pelottiko sinua? Kaikki on hyvin, olet nyt kotona. (nielaisee pillerin)

Tri Wilson: Toisaalta on se 'tee muille niin kuin haluat tehtävän itsellesi' -hommeli.
House: Siinä tapauksessa minun on pakko kertoa hänelle. Minä ainakin haluaisin tietää.
Tri Wilson: Haluat aina tietää kaiken. Muistat kai myös 'lupauksenpito'-hommelin?
House: Sinä se olet yhtä hommelia koko tyyppi.

Tri Wilson: Nyt annan sinulle neuvon ja teeskentelen, että kuuntelet. Nautin valtavasti näistä tilanteista! Pyysikö Rowan sinua pitämään asian omana tietonasi?
House: Lupasin olla kertomatta, mutta pidin sormet ristissä. Minulla on siis oikeus puhua.
Tri Wilson: Taisin erehtyä – tämä onkin se tilanne, jossa haluat ajatella ääneen. Tarvitaanko minua tässä ollenkaan?

House: Onko tämä isällistä kannustusta, vai onko diagnoosille myös lääketieteellinen perustelu?
Rowan Chase: Oireet viittaavat paremmin tähän.
House: Voi harmi. Toivoin että syy olisi ollut toinen. Meinasin jo hakea kamerani ikuistaakseni herkän hetken.

Tri Chase: Haluaisitko, että minä sotkeutuisin sinun yksityiselämääsi?
House: En missään nimessä. Siksi minulla ei olekaan yksityiselämää.

Iäkäs potilas: Sormeni ovat puutuneet!
House: Kellonrannekkeenne on liian kireällä.

Jeffrey: Eli koko sotku paiskataan päin seinää ja katsotaan, mikä tarttuu kiinni?
Tri Chase: Niin voi tehdä spagetille.

Tri Wilson: Edes minä en pidä sinusta.
House: Muista, että sanat voivat satuttaa.

House: Lopeta jo tuo kirjojen siteeraaminen. Miksi ihmeessä teet noin?
Tri Cameron: Enhän minä mitään tee.
House: Manipuloit kaikkia.
Tri Cameron: Kukaan ei… ota minua vakavasti, koska… olen nainen ja… kivannäköinen, ja koska… en käyttäydy hyökkäävästi. Ei minun näkemyksiäni pitäisi sivuuttaa vain siksi, että ihmiset eivät pidä minusta.
House: Kylläpäs pitävät. Kaikkihan sinusta pitävät.
Tri Cameron: Pidätkö sinä? (pitkä hiljaisuus) Minun on saatava tietää.
House: En.
Tri Cameron: Selvä.

Tri Chase (tekee Carlylle verisuonten varjoainetutkimusta): Anna minulle tuo puhelin.
Carly (näppäilee kommunikaattoriaan): Onko pakko? Kyllä tämä tässä samalla sujuu.
Tri Chase: Puhelimesi kärventyy röntgenlaitteessa.
Carly: No olkoon sitten.

Tri Wilson: Mistä tiedät, että hän tarvitsee uuden sydämen?
House: Tunnen sielussani voimakasta värähtelyä, joka kertoo, että minulle läheisen ihmisen sydän on murtunut.

Tri Wilson (lääkäritakista, jota House ei suostu pitämään): Vedä se kirottu takki niskaasi!
House: Se kutittaa!

Vogler: Tämä ei ole leikkiä, tohtori House.
House: Ei niin, pikemminkin tämä on kiertelyä ja kaartelua. Eiköhän mennä suoraan asiaan. Te ette pidä minusta, ja melko varmasti minäkään en pidä teistä. Älkää ottako sitä itseenne, minä vain en satu pitämään kenestäkäään.

Tri Wilson: Carly ei halunnut kiusallista paksusuolen tähystystä, mutta sain hänet suostumaan tietokonekuvaukseen
House: Käykö sinulle usein niin, että nainen mieluummin kuolee kuin riisuutuu edessäsi?

Tri Cameron: Minulla on Philadelphiassa täti…
House: Aah, tarinatuokion aika! Käyn hakemassa nallen.

Tri Cuddy: Vaadin sinua käyttämään lääkärintakkia.
House: Vaadin saada hurjastella sängyssä kaksi päivää jonkun sinua puolta nuoremman typykän kanssa.

Ricky: Isälle tehtiin polvileikkaus.
House: Vai niin.
Ricky: Siitä on jo vuosi, eikä hän ole sen jälkeen pystynyt puhumaan.
House: Sellaista voi sattua. On vaarallista leikata niin läheltä äänijänteitä.

Tri Cuddy: House on erilainen.
Vogler: Kaikkien kaveri?
Tri Cuddy: No ei nyt ihan…

Bill: (näkee klinikalle tuodun sian, josta otetaan potilaalle sydän) Annetaanko teillä paljonkin tällaista hoitoa?
Chase: Johan toki. Meillä on sikala tuolla alakerrassa.

House: Minulla on teoria. On muuan kemikaali, joka nautittuna nostaa huomattavasti elimistön estrogeenipitoisuutta.
Bill: Mikä se on?
House: Estrogeeni.

Tri Chase: Minuun voit luottaa.
House: Ongelma on siinä, että ellen voi luottaa sinuun, en voi luottaa siihenkään kun sanot, että sinuun voi luottaa. Kiitti kuitenkin, sinusta on ollut paljon apua.

Tri Cameron: Eikö minulla ole oikeutta kiinnostua kenestäkään?
Tri Foreman: Totta ihmeessä. Ja minulla on oikeus kiusata sinua siitä hyvästä.

Tri Foreman: Sinun kiero suunnitelmasi on vakuuttaa sille pahuksen neropatille, että hän on kuivilla, jotta hän lakkaa varomasta ja tekee kohtalokkaan virheen.
House: Tällä kertaa se ei ainakaan toimi.
Tri Chase: Kenelle pahuksen neropatille?
House: Jos sen tietäisimme, emme kai tarvitsisi kieroa suunnitelmaa, vai mitä?

House: Gangstereiksi aika huomaavaisia kavereita.

House: Autoni on varastettu.
Tri Wilson: (nähdessään Housen uuden auton) Tai se on uudestisyntynyt.

Tri Chase: Selvä, ja miksi Cameronin testi on parempi kuin minun?
House: Koska hän on söpömpi.

House: Tarvitsen asianajajan.
Vogler: Kenet tapoit.
House: En vielä ketään. Vastahan on aamupäivä.

House: Nyt ei ole aikaa miettiä. Sanokaa mitä ensimmäisenä tulee mieleen.
Tri Chase: Tyttö on lihava.
Tri Foreman: Lopeta, tajuamme kyllä. Inhoat lihavia!

Foreman: Oletko seurannut viimeaikaisia tutkimuksia?
Chase: Olen. Mutta viime aikoina en ole nähnyt yhdenkään lapsen syövän hedelmiä tai polkevan pyörällä. Te amerikkalaiset ette enää pärjää edes koripallossa, paitsi jos sitä pelataan kaukosäädin kourassa tv-ruudun ääressä.
Foreman: Näin on.
House: Mitäh?! Suostutko tosiaan kuuntelemaan tuollaista? Hänhän loukkasi koripallomainettamme!

Cuddy: Sinun on erotettava yksi tiimin lääkäreistä.
House: Ilman muuta. Teen sen heti kun olen arvioinut heidän työsuorituksensa. Ja sen jälkeen tietysti arvioin arvioni, sillä eihän tällaista päätöstä voi tehdä ilman huolellista arviointia. Siihen ei pitäisi mennä kuin kuukausi, ehkä kaksi. Korkeintaan neljä, ellei asia pahasti mutkistu.

House: Miksi tukisit ihmistä, joka on tehnyt virheen?
Cameron: Koska en ole sairaalloisen epävarma ja pystyn luottamaan muihin. Ja koska en ole koko ihmiskuntaa vihaava kiukkuinen paskiainen.
House: Sanoitko ettet ole kiukkuinen?

House: Käytättekö nyt bikinejä?
Lucille: Häiritseekö se teitä jotenkin?
House: Ei sentään. Emmehän me ole käyneet yhdessä uimassa.

Tri Cameron: Yksikään järkevä plastiikkakirurgi ei tekisi rasvaimua kymmenvuotiaalle.
Tri Chase: Oletko ikinä tavannut järkevää plastiikkakirurgia?

Tri Chase: Ei ylipainosta pääse eroon kasvamalla.
Tri Foreman: Ilmeisesti et ole koskaan nähnyt pikkuvauvaa.

Lucille: En ole raskaana!
House: Sori, ette voi tehdä tuota diagnoosia ellette ole lääkäri.

Lucille: Vatsani on kuin liekeissä tuosta sydämen alta. En osaa oikein sanoa, vähän niin kuin sitä…
House: Korventaisi?
Lucille: Täsmälleen!
House: Hmmm. Kuulostaa melkein siltä kuin ylävatsaanne korventaisi. Sitä sanotaan närästykseksi.

Tri Foreman: Kymmenvuotiaat eivät saa sydänkohtauksia. Sen on pakko olla virhe.
House: Juuri niin. Jospa hän onkin nelikymppinen ja valehtelee ikänsä? Joku elähtänyt näyttelijä, joka yrittää epätoivoisesti roikkua mukana bisneksessä.

Tri Cameron: Minulla on vain kaksi tapaa käsitellä asioita. Toiseen voin itse vaikuttaa. Minä lähden. Näkemiin, House.

Tri Cuddy: Senaattorin tila on niin heikko, että pernan avobiopsia voisi aiheuttaa verenmyrkytyksen ja tappaa hänet
House: Miksi sinun piti sanoa tuo? Jos nyt tapan hänet, en voi väittää tuomarille, ettei minulla ollut aavistustakaan toimenpiteeseen liittyvistä riskeistä.

Sarah: En ole harrastanut seksiä eroni jälkeen. Siitä on melkein vuosi.
House: Vai niin. Kyseessä on siis neitseellinen sikiäminen.
Sarah: Mitä minun pitäisi tehdä?
House: Sehän on selvä. Perusta oma uskonto.

House: Olit raskaana. Hormonitasosta päätellen sinulla on ollut keskenmeno.
Sarah: En ole edes käynyt treffeillä.
House: Seksin harrastaminenhan on fyysisesti mahdotonta ilman että joku tarjoaa ensin illallisen.

Tri Foreman: Aiotko ryhtyä aivoleikkaukseen?
House: Tiedän, että se on vaarallista. Varsinkin siksi, että hänellä on kierot poliitikon aivot. Mutta vielä isompi riski on se, että hän saa aivohalvauksen jo ennen ruokatuntia.

House: Pidät minusta. Miksi?
Cameron: Aika surullinen kysymys.

Tri Wilson: (Houselle) Tiedän, että tämä ei ole sinulle helppoa ja tulet kärsimään. Vicodinin myynti kolminkertaistuu. Olet ainoa ihminen, josta tuntuu kurjalta tehdä jotain hyvää.
Tri Cuddy: Miksi sinun pitää saada kaikki kuulostamaan niin dramaattiselta?
House: Koska olen hermoheikko sylikoira. (Haukkuu ja murisee.)

House: Jonain päivänä meillä vielä on musta presidentti. Tai homopresidentti. Tai jopa musta homopresidentti. Mutta sellaista presidenttiä ei tule, joka on samalla homo, mustaihoinen ja vainaa.

Tri Cuddy: Kudosnäyte aivoista voi aiheuttaa pysyviä neurologisia vaurioita.
House: Nii-in. Sen sijaan kasvaimet tekevät aivoille hyvää – niistä kasvaa isot ja vahvat.

Tri Cuddy: Tule toimistooni.
House: Iltapäivän iloittelua luvassa. (Heilauttaa kävelykeppiään) Hän on heikkona tähän keppiin.

Wright: Oletko republikaani vai vihaatko kaikkia poliitikkoja?
House: En vain kestä kuunnella hölynpölyä.

House: (pelaa videopeliä) Tämä auttaa keskittymään. Toimii paremmin kuin huumeet.

Vogler: Jos tämä tapaus on niin vähäpätöinen kuin uskot, sinulta menee vain kolme minuuttia diagnoosin tekemiseen
House: Senkin ajan voisin istua vessassa lukemassa sarjakuvia.

Vogler: Näin juuri senaattori Wrightin. Hän näytti hirveältä. Se sushi oli varmasti vielä surkeampaa kuin luulit.

Vogler: Senaattorilla on pahoinvointia ja päänsärkyä ja hän on sekava.
House: Surkeaa sushia on tosi vaikea diagnosoida.

Tri Wilson: (Houselle) Vain kaksi asiaa on minulle tärkeää – työni ja tämä omituinen ystävyytemme.

House: Yrititkö iskeä Cuddya? Minähän sanoin, että hän haluaa vain minut.

House: Näinkö Vogler siis aikoo tuhota minut?
Tri Cuddy: Mitä hän on tehnyt – öljynnyt kävelykeppisi, vai?

House: Vauvojen pitäminen nälässä on paha juttu. Monissa kulttuureissa se on kielletty.

House: ( vauvan alenevasta painosta )En ole mikään vauva-asiantuntija, mutta tietääkseni niiden ei pitäisi kutistua.

Tri Chase: Koirat oppivat uusia temppuja. House ei.

House: Sori, meni myöhään. Katsoin nettipornoa.
Tri Chase: Mikset ole toimistossasi?
House: Koska siellä on tietokone. Jos avaan sen, joudun heti lemmenpyörteisiin. Se voi olla vaarallista.

Vogler (Housen unessa): Vielä on siis toivoa.
House: Aina on toivoa. Mutta varmuuden vuoksi tilasin jo jättikokoisen arkun.
Vogler (unessa): No mutta…
House: Älä suotta kiittele. Minä nyt satun olemaan tällainen.

(House tulee sairaalaan ja näkee aulan kuhisevan potilaita)
Tri Cuddy: House, sinua tarvitaan!
House: Täällä on liikaa sairaita. En halua tartuntaa.

Tri Spain: Pidätkö musiikista?
House: Takuulla. Mitä musaa soitat?
Tri Spain: Lähinnä bluesia. James Cottonia ja sellaista.
House: Siistiä. Paikka on sinun.
Tri Spain: Ihanko totta?
House: No ei todellakaan.

House: Voi herranpieksut, tyhjennätkö suolta vai synnytätkö lasta?

Tri Wilson: Antaisit vain kenkää Chaselle.
House: Mutta sitten koko tämä hauskuus loppuisi.
Tri Wilson: Aiot siis kiduttaa häntä ensin ja antaa potkut vasta sitten. Aika julmaa.
House: Väitätkö, ettei hän ole ansainnut tätä?
Tri Wilson: Minähän kehotin antamaan kenkää.
House: Tuo se vasta julmaa on. Kaveri pelasti vain oman työpaikkansa.

House: Ota nämä, mene kotiin ja puhu tyttäresi kanssa.
Naispotilas: Mitäh?
House: Kaikki muut vaatteesi ovat puhtaita ja viimeisen päälle siistejä, mutta takissa on tahra, joka on ehkä tullut pari päivää sitten. Se tarkoittaa ettet tiennyt, että joku on käyttänyt takkia. Joko miehesi on transu tai tyttäresi on salaa lainannut vaatteitasi, jotta näyttäisi vanhemmalta ja pääsisi baariin.
Naispotilas: Minulla ei ole tytärtä.
House: Seuraava!

House: (katsoo kuumemittaria) 39 astetta. Voitit matkan yläkertaan. Seuraava!

Tri Chase: ( House käski Chasea käymään koko kirjan tauteista läpi A:asta alkaen) Se voi olla luusyöpä.
House: Loistavaa! Olet ehtinyt jo L-kirjaimeen.

House: Meiltä jää nyt jokin asia huomaamatta.
Tri Chase: Mikä?
House: Jos tietäisin, se ei jäisi huomaamatta.

Tri Cuddy: Sinä painut aulaan ja sassiin.
House: Jalkani on kipeä – minulla on kyllä todistus.

Tri Cuddy: Mitä oikein teet?
House: (pitää kansiota Cuddyn ylävartalon edessä) Yritän olla ajattelematta kaupan meijeriosastoa.
Tri Cuddy: Paiskin töitä hiki päässä. Älä käyttäydy kuin kakara.
House: Sori vaan. Johtajalääkäreillä ei yleensä ole tuollaisia ryntäitä.
Tri Cuddy: Sopivatko siis vain rumat naiset sairaalan johtajiksi?
House: Kyllä hyvännäköisetkin kelpaavat, mutta harvoin heidän puskureitaan näkee.

House: Cameron ei ole täydellinen.
Tri Wilson: Kukaan ei ole täydellinen.
House: Äiti Teresa?
Tri Wilson: Kuollut.
House: Entä Angelina Jolie?
Tri Wilson: Hän ei ole lääkäri.
House: Kukas nyt nirsoilee?

Tri Wilson: Minulla on parempi neuvo – älä ole typerä. Löydät aina mitättömän virheen, jotta saat syyn työntää kaikki ihmiset luotasi.
House: Miten niin kaikki ihmiset? Luulin, että puhuimme työnhakijoista.
Tri Wilson: Näinhän sinä olet tehnyt aina ennenkin.
House: Kun päätän työntää sinut pois, toivon että takanasi kyyristelee joku pieni ihminen, johon kompastut ja lyöt pääsi.

Tri Cuddy: Et vain halua olla tekemisissä epidemian kanssa.
House: Aivan. Järjestän 12-vuotiaan rankkoihin ja vaarallisiin testeihin omaksi huvikseni, jotta en pitkästyisi. (kaikki tuijottavat) Okei, voi olla että pystyisin siihen, mutta en kuitenkaan tee niin.

House: Näin, että valot olivat päällä.
Tri Cameron: On päivä.
House: Tarkoitin kuvaannollisesti. Otat kaiken niin kirjaimellisesti.
House: Vogler on kuollut.
Tri Cameron: Ei kai. Mitä tapahtui?
House: Taas otit kirjaimellisesti. Kiitos ja ylistys – herra Kroisos Turmio on häipynyt rahasäkkeineen sairaalasta ja kaikki voi palata entiselleen.
Tri Cameron: Aika omituista se kyllä oli entisellään.
House: Omituinen sopii minulle.

House: Tee niin kuin sanoi tuo kaveri, joka ei ole erikoistunut neurologiaan.
Tri Chase: Minähän sen keksin!
House: Njää-njää-njää.

Tri Cameron: Saan vain yhden illan kanssasi, tämän ainoan tilaisuuden. En halua rupatella viineistä tai elokuvista. Haluan tietää, mitä tunnet minua kohtaan.
House: Elät siinä harhauskossa, että pystyt parantamaan kaiken, mikä ei ole täydellistä. Siksi menit naimisiin syöpään kuolevan miehen kanssa. Et sinä rakasta, sinä tarvitset, ja nyt kun miehesi on kuollut, etsit uutta hyväntekeväisyyskohdetta. Sen vuoksi halusit treffeille kanssani. Olen kaksi kertaa sinun ikäisesi, en ole häävin näköinen enkä hurmaava, en ole edes mukava. Olen juuri sitä mitä tarvitset – vammautunut.

House: Tämä on virhe. En osaa rupatella rennosti. Kuvittelet puhuvasi jostakin aiheesta ja niin ehkä puhutkin, ja tylsistyt kuoliaaksi. Tai sitten puhutaan rivien välistä etkä tajua mitään ilman salakielen purkukoodia.

Tri Cuddy: Valehtelit heille!
Rouva Park: Hän sanoi, että poikamme on kuollut.
House: Se oli valkoinen valhe. Soitin vain hieman etuajassa. Uskokaa pois, poika kuolee pian. Itse asiassa pelastin teidät joutumasta pahimpaan ruuhkaan.

House: Olen minä ollut treffeillä.
Tri Wilson: Viimeksi silloin, kun disko oli uusi ilmiö.

Tri Foreman: Sinun kannattaa seurata vaistojasi – käyttäydy epämiellyttävästi.
House: Joudunko uhraamaan saippuasarjani tämän potaskan tähden?

Sairaalan juristi: Olet siis säikyttämällä aiheuttanut potilaalle kaksi aivohalvausta?
House: Jep. Itsearviointini taitaa mennä uusiksi. En ehkä sittenkään ole kovin ihmisystävällinen tyyppi.

Tri Cuddy: (Houselle) Laita taivaansininen paita. Siinä olet melkein siedettävän näköinen.

Tri Cuddy: Minusta se on hyvä asia. Edellisen suhteesi epäonnistuminen ei ole mikään syy erakoitua ikuisiksi ajoiksi. Eiköhän viisi itsesäälin vuotta jo riitä.
House: Oho, olet antanut minulle paljon ajateltavaa. Kunpa vain olisin yhtä avoin kuin sinä.
Tri Cuddy: No…
House: Oikeastaan tarkoitin puseroasi.

Myron: Oletteko tohtori House?
House: Minusta tuntuu, että joudun vielä katumaan tätä, mutta… kyllä olen.

Ramona: Minulla on emätinkipua.
House: Hauska tavata.
Ramona: Gynekologini kuoli hiljattain. Oikein mukava mies. Lämpimät kädet.
House: Vaan eipä ole enää.

Tri Foreman: Säikäyttikö House kaverin niin, että tämä sai aivohalvauksen?
Tri Wilson: Onko se kenellekään yllätys?

House: Kolme ihmistä tulee klinikalle. Jokainen valittaa jalkakipua. Mikä heitä vaivaa?
(Innokas opiskelija nostaa kätensä)
House: En taida pitää sinusta.

House. Pidän luennon, jos saan neljä tuntia vapaaksi klinikkatyöstä.
Tri Cuddy: Kaksi tuntia. Tiedän, että kuuntelet pari tuntia mieluummin itseäsi kuin potilaita.

House: (luennosta) En pidä sitä. (Lähtee, mutta pysähtyy) Sinun kuuluisi estää lähtöni ja jatkaa suostuttelua.
Tri Cuddy: Niin, ja sinun kuuluisi painua matkoihisi. Taisimme molemmat mokata. Yritetään uudestaan.

House: Pidän jalastani. Minulla on ollut se niin kauan kuin muistan.

House: (lähtee kävelemään luokasta) Kuuluuko ääneni sinne vielä?
Uhmakas opiskelija: Ei.
Lempeä opiskelija: Vähän.
Innokas opiskelija: Ei oikeastaan.
House: Ellette kuule minua, mistä tiedätte mitä kysyin?

Stacy: En ole päässyt yli sinusta. Olit elämäni mies, tulet aina olemaan. Mutta en voi elää kanssasi.
House: Minä siis olen se oikea, mutta haluat sen toisen, joka ei voi milloinkaan olla se oikea.

Tri Wilson: Ole oma itsesi – tunteeton, välinpitämätön, etäinen.
House: Älähän nyt herkeä mairittelemaan.

Stacy: (Houselle) Mahtavaa sinussa on se, että kuvittelet aina olevasi oikeassa. Turhauttavaa on taas se, että olet oikeassa niin usein.

Stacy: Kyllä hän tulee.
House: Mistä tiedät? Siitäkö, että hän rakastaa sinua ja tekee aina niin kuin käsketään?
Stacy: Koska en kertonut, että sinä olet täällä.

Tri Cameron: Sanoit ennen, että kaikki valehtelevat.
House: Valehtelin.

Tri Cameron: Kuka sanoo hänen olevan sairas?
House: Hänen vaimonsa.
Tri Cameron: Siis nainen, jonka kanssa ennen asuit.
House: Se on hänen intiaaninimensä. Hänen ajokortissaan lukee "Stacy".

House: Kohottakaamme malja naisille. Heidän kanssaan ei voi elää, mutta ei heitä voi tappaakaan ja sanoa sitten naapureille, että he ovat muuttaneet ja elättävät itsensä strippareina.
Mark: Hyvin sanottu.
House: Olen taatusti pidempi.
Mark: Minulla on tuuheammat hiukset.

House: Joku oli jättänyt tämän tuolilleni. Fiksua. Joudun siis joko tarttumaan siihen tai seisomaan lopun ikäni.

House: Metastasoinut levyepiteelisyöpä keuhkoissa. Puoli vuotta elinaikaa.
Cameron: Katsoitko edes kuvat?
House: En, tämä on uusi arvausleikki. Nalle potilaalle, jos vastasin väärin.
Cameron: Ehkei se olekaan syöpä.
House: Lapset ovat sitten ihania, niin toivoa täynnä.

Vartija: Potilaanne tappoi kaksi vankia heti kättelyssä, ja sitten vartijan.
House: Ei hätää, osaan kyllä käsitellä potilaita.

Cuddy: Kaikki siis valehtelevat, paitsi murhasta tuomittu?

House: Potilas on hoidettava kuntoon, jotta hänet voidaan teloittaa. Aika outoa minusta.

Cameron: Lääkärinvala velvoittaa.
House: Eihän sitä tarvinnut allekirjoittaa.

House: Ilman rakkautta ei voi elää, mutta ilman happea ei senkään vertaa.

House: En haluaisi parjata kollegaa, mutta Nolo on kelvoton juoppo.
Cuddy: Itselläsi on kipulääkeriippuvuus.
House: Mutta minä en ole kelvoton.

House: Sinähän isket kapakasta kenet vain.
Stacy: Tapasin Markin juhlissa...
House: Minut tapasit strippariklubilla.
Stacy: Siinä meni kaksi taalaa hukkaan.

James: Sinne ei saa mennä.
House: Kuka sinä olet? Ja solmio kaulassa.
James: Olen Cuddyn uusi avustaja. Mitä asia koskee?
House: Miksi Cuddy saa sihteerin, mutta minä en?
James: Olen avustaja, en sihteeri. Olen valmistunut Rutgersista.
House: Ai sielläkin on sihteerilinja. Oliko siellä kurssia seksuaalisesta häirinnästä? Minä menen nyt tuonne.

Chase: Vastustan kyllä kuolemantuomiota periaatteessa, mutta murhaajan teloittaminen on pienempi paha kuin pomon ärsyttäminen.

House: Happisaturaatio on 94. Tutki sydän.
Foreman: Saturaatiohan on normaali.
House: Se heittää prosenttiyksiköllä.
Foreman: Mutta on normaalirajoissa.
House: Jos DNA heittäisi prosentilla, tyttö olisi delfiini.

Chase: Ellei häntä ole suudeltu, hänellä tuskin on seksikokemuksiakaan.
House: Eivät huoratkaan suulle suutele.

House: Sinä siis annoit sen suukon?
Chase: Se oli siisti suukko kuolevalle tytölle, pikku suukko ennen kuolemaa.
House: Näetkö nyt miksi et pääse kirjoittamaan taululle?

House: Hei.
Cuddy: Mitä tahdot?
House: Jos ryvet itsesäälissä, tämä saattaa auttaa. Saatiin haaste!

Cuddy: Jospa se alkuperäinen epäily olikin oikea: fibriinihukka, jonka putoaminen käynnisti.
Chase: Ei se aiheuta näin korkeaa kuumetta.
House: Kas, sylikoirani on kanssani samaa mieltä.

Foreman: Minä en aio tunkeutua pomoni taloon.
House: Minä se pomosi olen.
Foreman: Cuddya pelkään enemmän.
House: Hän onkin nainen.

House: (Cuddylle) Jos minä olisin ehdottanut samaa, vääntäisit suusi mutruun ja huutaisit kuin hyeena. Seksikästä se tietenkin on.

Robert: Meillä molemmilla on punainen sydän. Miksi mustille olisi eri lääke?
House: Yhden eron olen juuri havainnut. Otos on pieni, ja tarkkailuaika viimeiset puolitoista minuuttia. Mustat ovat ääliöitä. Tai siis afroamerikkalaiset.
Robert: Minä menen toiselle lääkärille.
House: No olkoon menneeksi. Määrään teille samaa lääkettä kuin republikaaneille.

House: Ei todellisuudella ole merkitystä. Voin todistaa sen. Ne, jotka tietävät minut keljuksi, kohtelevat sen mukaan. Ne, jotka eivät minua tunne, näkevät minussa raajarikon, ja kohtelevat sen mukaan. Kukapa ei sitä käyttäisi hyväkseen?

Mandy: Päälaessa on sietämätön kipu.
House: Tiedän kyllä, missä päälaki on. Sitä opiskeltiin anatomiankurssilla kokonainen viikko.

Wilson: Olet raivona, koska hän on lähempänä Nobelia kuin sinä.
House: Minä olen iskenyt enemmän ruotsalaisnaisia.
Wilson: Hän parantaa tuhansia ihmisiä vuodessa, sinä ehkä 30.
House: Päihittääkö McDonald's äitisi purilaiset koska tehtailee niitä enemmän?
Wilson: Nyt ymmärrän! Vihaatkin häntä siksi, että hänen potilaansa ovat vähempiarvoisia kuin sinun.
House: Niin juuri. Nobel keksi dynamiitin. En tahdo hänen verirahojaan.

House: Tohtori Sebastian Charles on idiootti. Kyllä, voitte mainita nimeni jutussa. Se on Cuddy.

Foreman: Myrkytysdiagnoosia ei tue mikään.
House: Siksi onkin mahtavaa kun olen oikeassa.

Wilson: Miksi lainasit, jos sinulla oli rahat?
House: Halusin nähdä, lainaatko. Olen lainannut koko ajan yhä enemmän. Pikku kokeilu. Tahdoin nähdä, missä rajasi menee.
Wilson: Mittaatko ystävyyttämme tällä tavoin?
House: Viisi tonnia on iso summa.

House: Huomenta!
Foreman: Päivähän on kohta puolessa.
House: Siksi onkin nälkä. Kuka lähtee lounaalle?

Cameron: Kuka se oli?
House: Angelina Jolie. Kutsun häntä äidiksi. Eikö olekin seksikästä?

House: Pelasta minut pulasta, niin kerron kuka levittää huhua, että olet transu.
Cuddy: Ei sellaista huhua olekaan.
House: Kohta on.

John House: Onhan sinulla kaksi jalkaa.
House: (keppiä näyttäen)Kolme.


Lähde: http://www.mtv3.fi/ohjelmat/house2007/housismit.shtml/kausi2